Skal vi socialisere?

Vi er til stede på en række sociale netværk, så du altid kan følge med hvad der sker hos Hideaways, samt blive inspireret!

FAQ: Ofte stillede spørgsmål til rejsen

Velkommen til vores side med generel information om rejser med Hideaways (FAQ = Frequently Asked Questions).

Her kan du finde svar på de hyppigst stillede spørgsmål der opstår før, under og efter en rejse. For flyrejse, billeje og hoteller har vi lavet en særskilt FAQ.

Læs FAQ om flyrejser her

Læs FAQ om billeje her

Læs FAQ om hoteller her

Generel information

 

Afbestilling

Ønsker du at afbestille din pakkerejse bedes du henvende dig til os skriftligt. Rejsen kan kun afbestilles af rejsebestilleren fra den mail, som ferien er bestilt med. For regler i forhold til afbestilling af rejser med Hideaways henviser vi til vores betingelser

Har du bestilt "Kun hotel" gælder der andre afbestillingsregler, som er betinget af, om du har bestilt med gratis afbestilling/refundérbart, eller om du har bestilt et hotelophold, som er ikke-refundérbart. De aktuelle afbestillingsbetingelser fremgår af dit rejsebevis.

Afbestillingsforsikring

Du kan tegne en sygeafbestillingsforsikring ved bestilling af din rejse, og vi anbefaler altid, at du har dine forsikringer i orden før og under rejsen. Læs mere om afbestillingsforsikring her. Afbestilling af en sygeafbestillingsforsikring kan ikke lade sig gøre.

Attraktioner og seværdigheder

Hos Hideaways er vi specialister i hotellerne og ferieboligerne, og naturligvis ved vi også noget om rejsemålene og seværdighederne i nærheden af dit valgte hotel eller feriebolig. Under "Afstande og attraktioner", kan du under hvert hotel eller hver feriebolig finde et par forslag til, hvad du kan opleve i nærområdet og på destinationen. Ønsker du mere rejseinspiration henviser vi til vores blog, hvor vi også skriver om oplevelser, seværdigheder og attraktioner på de rejsemål, som du finder hos Hideaways.

Bestilling af rejse

Alle rejser kan bestilles online, og hos Hideaways er der altid valgfri afrejsedato og rejselængde. Bemærk, at hvis du ønsker at få skræddersyet et tilbud på en rejse, for eksempel hvor du sammensætter en ferie, hvor du bor på mere end et hotel og skal bruge fly og lejebil, beder vi dig om at udfylde en forespørgsel, da denne type rejser ikke kan bestilles online. Du kan udfylde vores forespørgselsformular her. Hos Hideaways finder du også færdigarrangerede bilrundrejser, hvor du bor på 2 eller flere hoteller på din rejse. Find alle bilrundrejserne her.

Betaling

Hos Hideaways betaler du din rejse online via en sikker og krypteret forbindelse leveret af NETS og DIBS. Til betaling kan du benytte Dankort, VISA-dankort, American Express, Diners Club, JCB og Mastercard. Har du valgt at betale depositum ved bestilling, kan restbløbet betales enten via online-betaling eller som bankoverførsel. Du modtager en betalingspåmindelse ca. 50 dage før afrejse såfremt du ikke ikke allerede har betalt restbeløbet. Bankoplysningerne finder du på din booking-reference og/eller den betalingspåmindelse, du har modtaget på den mail, som du har indtastet ved bestilling af rejsen. Læs mere om depositumbetaling under "Depositum" her på siden. Du kan også læse Hideaways' betalingsbetingelser her.

Betaling på rejsemålet

Der kan være visse betalinger, som skal foretages på rejsemålet, herunder ved check-in. Dette drejer sig om turistskatter, betaling for ekstra sengelinneder, slutrengøring, håndklæder etc. På hoteller er sengelinned samt håndklæder og rengøring altid inkluderet i prisen medmindre andet står anført i hotelbeskrivelsen. Bemærk at nogle ferieboliger beder om et depositum ved check-in, som vil blive returneret ved afrejse, såfremt lejligheden eller ferieboligen efterlades som ved ankomst.

Billetter/booking-reference/afrejsemateriale

Ved bestilling af din rejse modtager du en mail med din booking-reference. Dette dokument skal du læse grundigt igennem og gemme, da det gælder som billet/voucher for alle de købte ydelser. Vedhæftet din mail modtager du også et opholdsbevis/hotelvoucher, som du skal printe ud og aflevere i receptionen ved check-in. Der vil også være en Hideaways flybillet samt en faktura vedhæftet din mail. For mere information om flybilletter læs her.

Har du bestilt billeje til din rejse, vil du få tilsendt en billeje-voucher til den mail, som du har indtastet ved bestilling. Har du bestilt en rejse med fly, vil dit referencenr. til din flyrejse også kunne findes på booking-referencen. Vi sender ikke udprintede billetter/vouchere med posten. Har du besvær med at printe den billet/voucher som du har modtaget på mail, kan du med fordel kigge på dine printerindstillinger. For at kunne printe en pdf. fil skal man have installeret et program til at læse pdf. filer. Vi anbefaler adobe reader som du kan downloade her.

Børn og spædbørn

Som udgangspunkt ligger et spædbarn aldersmæssigt mellem 0 og 2 år, og betegnelsen barn ligger som udgangspunkt aldersmæssigt mellem 2 og 11 år. Børn og spædbørn er naturligvis velkomne som gæster hos Hideaways, og vil du gerne bo på særligt børnevenlige hoteller og ferieboliger, finder du dem under rejsetemaerne "Familieferie" og "Ferielejligheder". Børnerabatter på både fly og hoteller vil automatisk blive indregnet i den pris, som du får oplyst per person, når du får et søgeresultat i søgemaskinen på hjemmesiden.

Depositum

Når du bestiller din rejse, kan du vælge at betale rejsens fulde pris ved bestilling eller et depositum. Vælger du at betale et depositum udregnes dette typisk efter prisen på flybilletterne (da disse ikke er refunder- eller ændringsbare), som udstedes ved bestilling. Senest 40 dage inden afrejse skal restbeløbet betales, og derfor er det heller ikke muligt at vælge depositumbetaling, hvis du bestiller en rejse, hvor der er mindre end 40 dage til afrejse. Du ser muligheden for at vælge enten fuld betaling eller betaling af depositum, når du bestiller og klikker dig videre til betalingsvinduet. Vær opmærksom på at depositumsbetaling ikke kan vælges på rejser med en totalpris på under DKK 4.000,-

OBS: Såfremt opholdet er oftest ikke refundérbart er det ikke muligt at betale depositum.

Fejl og mangler

Oplever du mangler eller deciderede fejl på din rejse, bedes du straks henvende dig til os på mail eller telefonisk, så eventuelle fejl eller mangler kan udbedres med det samme. Du kan også altid henvende dig i receptionen, hvor fejl og mangler oftest kan rettes på stedet. Find vores kontaktoplysninger her. Vores kontaktoplysninger fremgår også af den booking-reference du har modtaget ved bestilling, og som du skal medbringe på din rejse.

Forlængelse/ændringer af rejsen

Har du bestilt en rejse med fly og hotel, så kan rejsen i enkelte tilfælde forlænges, såfremt der er ledige værelser på hotellet eller ledige værelser på et andet hideaway, som du gerne vil besøge på rejsemålet. Bemærk at flybilletterne er udstedt til de datoer, som du har angivet ved bestilling, og kan derfor ikke uden videre ændres (hvorfor der tages forbehold for eventuelle ønskede ændringer). Ønsker du at Hideaways skal forespørge på en ændring af dit ophold, pålægges dette et servicegebyr på DKK 195,- pr. billet. pr. værelse. En ændring samt udstedelse af en ny flybillet pålægges et ekstra servicegebyr på DKK 495,- pr. billet. Eventuelle prisstigninger på billetten skal du selv afholde.

Forsikringer

Vi anbefaler altid, at du inden afrejse har tegnet en rejseforsikring. Vi samarbejder med Gouda Rejseforsikring, hvor du kan købe en rejseforsikring her. Vi anbefaler også, at du har bestilt og medbringer det blå EU-sygesikringskort på din rejse.

Gavekort

Du kan sagtens bestille et gavekort til Hideaways. Her beder vi dig om at kontakte os telefonisk eller pr. mail. Vi skal bruge beløbet som gavekortet skal lyde på, samt hvem det skal udstedes til. Gavekortet har en gyldighed på 2 år fra udstedelsesdatoen. Et gavekort kan ikke udbetales til kontanter, men kan benyttes som delvis eller fuld betaling af en valgt rejse alt efter pålydende.

Glemte sager

Har du glemt en genstand på din ferie, hjælper vi dig naturligvis gerne med at undersøge, om hotellet har fundet den mistede genstand, så du kan få den hjem igen. Eventuelle omkostninger forbundet med at sende glemte genstande hjem afholder du selv. Kontakt os, hvis du har glemt en genstand.

Kontakt

Du kan kontakte Hideaways telefonisk, på mail og på vores supportchat. Besøg på kontoret modtages kun efter aftale. Se vores kontaktoplysninger her.

Kreditkort

Når du bestiller din rejse kan du betale online med kreditkort. Læs om betaling og kreditkort her.

Overdragelse af rejse

Ønsker du at overdrage din rejse til en anden bedes du kontakte os. Ved overdragelse af en rejse vil der blive pålagt et servicegebyr på DKK 295,- pr. person. Har du bestilt en rejse med fly, som du ønsker at overdrage, kan der forekomme gebyrer og eventuelle prisstigninger på flybilletten fra flyselskabet, som du selv skal afholde, og det er kun muligt at ændre navn hos enkelte ruteflyselskaber. Dette kan oplyses ved henvendelse til Hideaways, og hvis det ikke er muligt at navneændre, så anbefaler vi at du selv køber en ny flybillet. Såfremt det er muligt at ændre navn på en flybillet, pålægger Hideaways et servicegebyr på min. DKK 495,- pr. person ved ændring og ny udstedelse af en flybillet.

Pas og ID

Du skal sørge for at medbringe dit pas på rejsen og sikre dig, at passet er gyldigt i hele den periode, du rejser. For særlige regler om pas og indrejse henviser vi til Udenrigsministeriets hjemmeside.

Prisgaranti

Følgende regler gælder for prisgaranti på pakkerejser

  • Det skal være en samlet pakkerejser som kan bestilles online og ikke et tilbud på forespørgsel
  • Det skal være hos et rejsebureau der er medlem af Rejsegarantifonden
  • For at prisgarantien skal gælde skal vi have besked og dokumentation senest 24 timer efter bestillingen er foretaget på Hideaways.dk
  • Alle elementer i rejsen skal være den samme, datoer/periode, antal personer, samme flyselskab og fly nummer, samme type værelser og forplejning, samme biludlejningsselskab og biltype, samme betingelser for afbestilling, depositumbetaling etc.
  • Vi giver ikke prisgaranti på pakkerejser med mindre end 2 uger til afrejse.
  • Vi yder kun prisgaranti på pakkerejser og ikke på hotel only.

Rabatter

Alle rabatter og tilbud finder du enten i vores nyhedsbrev, vores facebook-side eller under siden "Rejsetilbud" på hjemmesiden. Når du søger din rejse og får en pris ifølge de oplysninger, du har angivet i søgemaskinen, vil børnerabatter, spædbørnsrabatter, bestil-tidligt-rabatter, "stay 7 - pay 6"-rabatter med mere altid være indregnet i prisen. Prisen du får oplyst vil altid blive angivet per person.

Rejsebetingelser

Du finder Hideaways rejsebetingelser her. Vi anbefaler altid, at du har læst disse grundigt igennem, inden du bestiller din rejse.

Rejseformer

Hos Hideaways kan du vælge at rejse/bestille din rejse på 3 måder. Du kan bestille:

Kun hotel 

Hotel + flyrejse

Hotel + flyrejse + billeje.

Læs mere om rejseformer her.

Rejsegaranti

Bestiller du en rejse med min. hotel + flyrejse er du dækket af Rejsegarantifonden. Hideaways er registreret i Rejsegarantifonden med nr. 2786. Læs mere om rejsegaranti her.

Rejseleder

Når du rejser med Hideaways, har du i udgangspunktet ikke en rejseleder eller guide tilknyttet under din rejse, med mindre det fremgår i din booking-reference og/eller rejsebeskrivelsen. Dog kan du med fordel henvende dig i receptionen på dit hotel, hvor du i mange tilfælde kan få gode råd, tips og praktiske oplysninger til, hvordan du kan tilmelde dig guidede udflugter i lokalområdet.

Reklamationer

Oplever du mod forventning fejl eller mangler under din rejse, bedes du straks kontakte os på telefon inden for åbningstiderne, eller pr. mail. Her finder du vores kontaktoplysninger, som ligeledes står på din tilsendte bookingreference.

Restbetaling

Har du ved bestilling af rejsen beltalt et depositum, skal restbetalingen være os i hænde senest 40 dage før afrejse. Du kan betale din rejse via bankoverførsel reg. nr. 5078 kontonr. 0001156745 eller med betalingskort. Betal din rejse med betalingskort her.

Sygdom under rejsen

Skulle du være så uheldig at blive syg på din rejse, og hvis det er så alvorligt at du har brug for lægehjælp eller indlæggelse på et sygehus, skal du kontakte de pågældende lokale myndigheder direkte. Vi anbefaler altid, at du før rejsen har tegnet en rejseforsikring, som også dækker sygdom under rejsen. Vi anbefaler også, at du rekvirerer et blåt sygesikringsbevis. Hideaways samarbejder med Gouda Rejseforsikring. Læs mere om tryghed når du rejser og forsikringer her.

Sygesikringsbevis

Dit gule sygesikringsbevis har pr. 1. august 2014 ikke længere fuld dækning, når du rejser i udlandet (også inden for EU) og vi anbefaler dig derfor, at du har tegnet en rejseforsikring og rekvireret et blåt sygesikringsbevis via den offentlige sygeforsikring.

Tillæg og tilvalg

Ved tilvalg ved en rejse, for eksempel opgradering af værelse, ændring af lejebil, navneændringer med mere, vil der blive pålagt et gebyr på mindst DKK 250,- Jf. vores betingelser her.

Transport til og fra hotel

Vi anbefaler i udgangspunktet altid, at du lejer en bil på din ferie med visse undtagelser. Ønsker du at bestille en transfer, taxi, togbillet, busbillet eller andet, er dette noget, du selv skal forestå. Her henviser vi til til Suntranfers eller Rome2Rio. Bemærk at begge tjenester ikke er Hideaways samarbejdspartnere.

Bestil en lejebil her.

Turistskat 

Mange steder i Sydeuropa skal der betales en turistskat ved ankomst til hotellet. Denne turistskat varierer og skal afregnes lokalt. Hideaways informerer og opdaterer ikke om lokale turistskatter, ej heller kan disse betales ved bestilling af rejsen.

Visum

Har du brug for et visum til indrejse på dit rejsemål, skal du selv forestå fremskaffelsen af dette. For andre landes pas og visumregler henviser vi til udenrigsministeriets hjemmeside her.

Vaccinationer

I visse lande kan det være en fordel at være vaccineret mod forskellige sygdomme (dog kun i meget sjældne tilfælde inden for EU). Hideaways tilbyder ikke rådgivning om vaccination. Vi henviser i stedet til, at du konsulterer din egen læge.

Valuta

Vi anbefaler, at du medbringer kontanter i den lokale valuta på din rejse. Du kan oftest betale med internationale kreditkort på dit rejsemål, og oftest findes der også hæveautomater i nærheden af dit hotel. Dog kan kørsel dertil være nødvendigt, såfremt du ikke bor i byzone.

Vejr og klima

For vejr og klima på rejsmålet henviser vi til Danmarks Meteorologiske institut, DMI.

Ændringer / ombooking

Ønsker du at foretage ændringer i din rejse, bedes du kontakte os pr. mail eller telefon. Med hensyn til de ændringer, der eventuelt kan foretages, kan du finde de fleste oplysninger i denne FAQ eller gå til toppen af siden, hvor du også finder særskilte FAQ til hotelopholdet, billeje og flyrejsen. Ombooking af hotelophold og flyrejse pålægges altid et servicegebyr på minimum DKK 495,- pr. booking såfremt det er muligt at ændre / ombooke rejsen.

Åbningstider

Vores åbningstider er sæsonafhængige og du finder de gældende åbningstider her.